Jdi na obsah Jdi na menu
 


Odbory PKP Cargo International vyjednaly růst mezd o 5 procent

7. 2. 2022

 

Nárůst tarifních mezd o 5 procent vyplývá z kolektivní smlouvy, na níž se dohodl jeden z největších nákladních železničních dopravců v Česku s odboráři. Její podpis oznámila firma patřící do polské skupiny PKP Cargo v tiskové zprávě. Nová kolektivní smlouva je podepsána až do roku 2025.

 

„Společnou dohodou a podpisem kolektivní smlouvy mezi zástupci odborů a zaměstnavatelem je tak vytvořen předpoklad pro stabilizaci zaměstnanců a jejich motivaci k další odborné a odpovědné práci, které si velmi vážíme, a naplňovaní našich společných cílů do budoucna,“ řekl Dariusz Seliga, předseda představenstva PKP Cargo International. Dopravce od navýšení mezd čeká přilákání dalších zaměstnanců. Firma dříve působila pod názvem OKD Doprava a AWT, samotná PKP zaměstnává 1250 lidí. 


Cílem jsou dlouhodobě dobré pracovní podmínky 
O vyjádření k nové kolektivní smlouvě HGN požádal předsedu Odborové organizace zaměstnanců v dopravě Milana Malachovského. 


„Sjednání kolektivní smlouvy na období čtyř let zřetelně vypovídá o zájmu smluvních stran na dlouhodobém zajištění přijatelných pracovních, sociálních, a především mzdových podmínek zaměstnancům. Jsme přesvědčeni, že nová kolektivní smlouva vytváří základní předpoklady pro stabilizaci zaměstnanců,“ uvedl Malachovský. Současně zdůraznil, že v žádné z oblastí, která je předmětem kolektivní smlouvy, nedošlo ke snížení nebo zhoršení nároků zaměstnanců, ale právě naopak. 

Proces navýšení mezd započatý ve druhé polovině loňského roku byl završen navýšením tarifních mezd i zbývajícím zaměstnancům, a to v průměru o 5 procent. Navýšení se projeví zvýšením jednotlivých tarifních stupňů v roce 2022 o jednotnou částku, a to osm korun za hodinu u zaměstnanců odměňovaných hodinovou mzdou a 1260 korun měsíčně u zaměstnanců odměňovaných měsíční mzdou. Smluvní strany se dohodly na navýšení tarifních mezd i v dalších létech platnosti kolektivní smlouvy, a to nejméně o 2 procenta,“ uvedl předseda Malachovský. 

 

vlaky1.jpeg

ilustrační foto (Pixabay)

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Petr Kolev

Článek vyšel v HGN 2/2022